Wednesday, October 8, 2008




Salam..
Apalah nasib ni... bukan Aku menyesali nasib Aku..kerana Ku tahu banyak lagi yang macam Aku.. Bak kata KU kami tadi Masalah seluruh Malaysia... Itu ja? Bukan itu ja jawapannya... Tapi kenapa ia jadi masalah? Bukan kami tidak bersyukur apa yang ada ... cuma Kamu fikirlah... ini tahun 2008..kenapa masih ada lagi...eeerrgghhhh... Kami dah 18 bulan pemegang status GDL! Dalam tempoh 18 bulan itu kami ulang - alik tempat bertugas (Sekolah) dan IPG... 18 bulan Kami hidup dalam dua alam! Bukan nak mengira tapi toolonglah fikir...Kenapa 'perkhidmatan' untuk kami dibezakan dengan rakan - rakan lepasan KPLI sepenuh masa sedangkan kami diberi elaun yang sama rata...?
Sekarang kami berada dalam status yang kurang jelas... Ada diantara kami :
i. dipaksa ke sekolah
ii. nak ke x nak p sekolah suka hati..
iii. Mana - mana aja...
iiii. Tak payalah p sekolah, tunggu ja surat lantikann..nanti dah ada baru ke sekolah.. kesian kamu tiada duit..
Ada juga diantara Kami ke sekolah dengan relah hati... katanya.."siapa nak ajar murid Aku kalau Aku tak p sekolah ?" Allahuakbar...sungguh murni Si Kawan ini....
Ada yang pergi sekolah dengan separah berat hati.. ya lah...siapa nak bayar sewa rumah ? Nak bayar duit minyak? Makan minum? (Tak kisah sebenarnya jika Kami diberi kata dua kata yang kami akan diberi sara hidup atau diberi kata tiga kata yg mengatakan kami tak perlu pergi bertugas... kan bagus lagi pi toreh getah...hehheheheheh :-) ... )

2 comments:

azza_irah said...

salam..
ermm..ada sorang cikgu skolah akak pun status camni..
dia masih hadir ke skolah kerana menurutnya..BPG arahkan ke skolah..surat lantikan mgkin agak lewat..

sabar byk2 ya..mgkin ada hikmahnya..mendidik tugas mulia..mgkin ada silap dan kelemahan sistem di mana2..

October 8, 2008 at 7:48 PM
ari said...

Ya... Sistem sudah di ciptakan dengan baik.. Cuma pelaksana sistem tu nak di quiry.. hehhehe
Hadapi dengan senyuman... yang terjadi sudah terjadi...
:-)

October 9, 2008 at 8:22 PM

Iklan......

Amazing Autistic

 


Blogger Template By LawnyDesigns