Thursday, August 6, 2009

Aktiviti PKBP

Sukan Mini Special Olympics Kota Kinabalu ke 11 telah berlansung di Stadium Penampang pada 2 Ogos 2009 bersamaan hari Ahad. Acara bermula sewal 7.30 a.m dan berakhir 3.30 p.m. Seramai 16 kontinjen terlibat dalam sukan tahunan ini. Dan tahun ini kontinjen yang terlibat adalah meningkat berbanding tahun - tahun sebelumnya. Untuk tahun ini, seramai 13 buah sekolah intergrasi, sebuah pusat komuniti (PDK Ranau) dan dua buah NGO yang terlibat.
Manakala Majlis Perasmian berlansung pada jam 9.00 a.m yang telah dirasmikan oleh Ketua Sektor, Sektor Pendidikan Swasta & Pendidikan Khas. Dalam ucapan beliau, beliau ada menyatakan bahawa golongan istimewa ini juga punya keinginan, kemahuan dan impian seperti mana orang biasa seperti berkahwin, bekerja, belajar mahupun bersukan. Sehubungan dengan itu adalah tanggungjawab kita untuk menyediakan peluang itu dan InsyaALLAH Allah mempermudahkan usaha murni kita. Beliau juga mengucapkan tahniah JK Sukan Mini Special Olympics kerana mampu mengumpulkan 16 kontinjen dalam kejohanan seumpama ini.
Sebelum itu, dalam ucapan Pengerusi SO Kota Kinabalu, beliau ada menyatakan bahawa Sukan SO peringkat KK ini merupakan platform untuk pemilihan atlit untuk Sukan Special Olympics peringkat seterusnya.
”let me win, but I cannot win let me brave the attempt”.Align Center

Sambutan Israk Mikraj Peringkat Pendidikan Khas.
Aktiviti ini dilaksanakan bagi memberi peluang kepada murid - murid PKBP tahu akan sambutan - sambutan penting lain selain Hari Raya bagi umat Islam selain memberi pendedahan kepada murid2 ini ttg apa itu Israk Mikraj dan kisah disebaliknya. Akiviti yang dilaksanakan ialah ceramah Israk Mikraj dan kuiz untuk murid2 Islam. Manakala murid bukan Islam diadakan pertandingan mewarna pada masa yang sama. Selepas itu, aktiviti bacaan Surah Yassin secara beramai2, murid dan guru2 PK.
Dalam ucapan GB, beliau sangat berbangga atas usaha Bidang Kerohanian dan Nilai-nilai Murni melaksanakan program sebegini. Ini bukan sahaja memberi peluang kepada murid PK mengetahui Israk Mikraj malah, aktiviti sebegini juga merupakan aktiviti pembelajaran bukan dalam bilik darjah yang lebih praktikal untuk murid sebegini. Semoga usaha murni ini akan diteruskan untuk masa hadapan.

Perlantikan Pengawas Murid Pendidikan Khas.

No comments:

Pentaksiran Murid Berkeperluan Khas

 Pentaksiran.