Sunday, September 6, 2009



Rakan2 sebidang- Kita amik dari sudut positif mengapa si Guest ini membuat kenyataan di atas.
*****Mungkin dia tak puas hati dgn beberapa individu wpun dia kata "ramai busuk hati walaupun ajar p khas" dan dia luahkan.
*****Mungkin dia pernah jadi mangsa guru PK yg busuk hati.. Dia saja yg tahu.


Untuk Guest- Kalaulah anda kenal saya dan saya pernah berbusuk hati. Saya minta maaf.
- Kalaulah anda tidak kenal saya mari kita berkenalan...:-). kita kongsikan cerita.
- Kalaulah anda tidak sudi kenal saya, tak apa...tapi usahlah main sembunyi,
kalau sembunyi, apapun tak selesai...
- OK sekali lagi saya minta maaf drp pihak "sebidang" dgn saya.
- Terima Kasih banyak2 atas teguran pedas ini. Pedas bg mereka yg tidak melakukan (busuk hati) dan biasa2 aja bg mereka yg suka melakukannya (busuk hati).

7 comments:

- jinggo - said...

istemewa guru pendidikan khas - tuhan pagi anugerah lain.
simpati dan empati duduk diatas..
tahniah untuk anugerah itu.

cgu - mengenai ' tetamu ' tu...
saya melihat ada ketidakbetulan disini - kenapa - mengapa....

akhirnya kita bersangkabaik ajalah....maafkan dia kalau ada keperluan untuk itu.

September 6, 2009 at 6:20 AM
zue said...

MasyaAllah...jangan jadikan itu sebagai satu cemuhan... masakan kerana nila setitik akan rosak susu sebelanga... tidak semua guru pendidikan khas yang busuk hati...buktinya, mana ada guru- guru yang sanggup makan bersama murid khas yang berhingus, basuh berak murid... jadi doktor rawat murid khas dan sebagai... kalau ada yang busuk hati tu... my be.. cikgu tu.. tak memahami dan menghayati erti pend. khas dgn sepenuhnya...

September 6, 2009 at 9:09 AM
cikgu said...

Salam..dalam bulan yg penuh barakah ni tak baik kite tuduh2 n mengata org..kalau betul sekali pun nak marah@ ade yg tak kena dgn guru2 pk..jgn la smpi kita saling kutuk mengutuk..setiap masalah kan ada jln penyelesaiannya...kalau nak kata semua guru2 pk busuk hati..mmg x adil..
masakan semua mcm tu...kesian kpd guru2 pk yg betul2 ikhlas mendidik anak2 istimewa ni...hanya kami yg duduk dlm bidang ni sahaja yg merasa pahit getirnya. tp itu semua x menjadi duri buat kami...kemanisan mendidik anak2 ini lah yg menceriakan hidup kami...kerana kami tahu..hanya mereka yg terpilih olehNya sahaja yg sanggup mendidik anak2 yg telah terjamin syurga buat mereka...

September 6, 2009 at 1:13 PM

betul lah kata orang...seekor kerbau membawa lumpur, terpalit semua nya....harap guru2 pend khas menganggap ini sbg salah satu cabaran dlm memikul tanggungjawab..bukan mudah utk mendapat ganjaran hebat tanpa ujian dari Nya...

September 6, 2009 at 4:19 PM
nUrSyaM said...

salam...biarla org busuk ati kt kite tp kite jgn jd cm dia..kita sbr je...InsyaAllah..satu hari dia akan insaf jgk...da lme sy follow web ni..actually sy guru pndidikan khas kpli-kdc...masih byk lg ilmu n info yg perlu sy tau..so kalu xkeberatan blh x sy nk dptkan mklumat mengenai terapi dalam pendidikan khas?...sy amat berbesar ati kalu awk dpt emailkan kt sy...nikkie_s83@yahoo.co.uk...terima kasih

September 7, 2009 at 10:09 PM
bAkAL CEgU : ) said...

hmm...'guest'teruk sgt ke cegu p.k 2 shingga tergamak mengistilahkan 'busuk hati'kepada cegu 2.
kalau ye pun..rasanya x perlu la smpi gunakan perkataan itu kn.
Guru2 P.K,.
anda istimewa.Tuhan telah memilih anda.Berkat berlimpah milik anda.pedulikan apa org lain perkatakan ttg kita.

September 23, 2009 at 12:46 PM
Anonymous said...

..dah bernama manusia begitu lah...manakan ada jaminan...jangankan yang sama taraf..yang sama daerah...yang sama jantina...yang sama 'darah' pun boleh begitu kejam dan zalim menganiayai tanpa sikit rasa kesal...namun, betapa pun banyak kesilapan yang dilakukan..berlaku...melakukan..kita sentiasa diberi pilihan untuk memperbetulkan..memperbaiki..walaupun 'u-turn' berkenaan akan membuatkan manusia bertambah tercabar...dicabar..ambil saja sebagai kafarah..InsyaAllah akan melayakkan kita bersama Mereka2 yang Dicintai..Dirindui...dan Dikasihi di akhirat kelak...wallahu'alam..

August 1, 2010 at 3:39 PM

Iklan......

Amazing Autistic

 


Blogger Template By LawnyDesigns