Sunday, September 13, 2009

CATATAN SI BUNGA
8.00 a.m: Hari ni hari kedua bunga2 aktiviti sambung rekreasi minda.. Keluar pintu hotel ada bazaar. Wah! Melur dan Orkid beli bag berharga RM10.. Mau simpan barang shoping la tu...Entah apa benda lagi dorg nak shoping ni..Bag AF tue tak cukup ka? Tulip dan Melur Jr just bawa bag sekolah aja.. he he he...tapi tak taulah lepas ni..

Tengok kiri kanan banyak barang cantik2...Tulip sebenarnya tak teruja sangat coz selalu juga nampak benda2 kain2 n tudung ni d KK. Cuma bila harganya terlalu berbeza murah baru rasa nak beli...klu tak, makcik aku punya tudung lagi cantik...he he he jan marah...
Sepertinya menjadi satu fenomena, tudung main pakai jd trend sekarang d Malaysia ni. Tudung jimat masa.... Ini mesti bawaan dari sinetron Indonesia...Maknanya negara kawan kita itu lebih inovatif dari kita kan... dan kita juga kreatif utk mempelbagaikannya sehingga ia menjadi "tudung ais krim paddle pop"...

Nampak tak bangunan tinggi tu?? Tulip selalu bertanya ngan bunga2 lain...macam manalah klu lif rosak? Tak sanggup aku. Melur kata; bersyukurlah kita tak tinggal d KL..Klu bawa anak melawat kawan yg tinggal d sini, sure anak tak mau ikut..he he he..

Antara kepelbagaian makanan ringan yang ada...di sekitar chow kit road..Pusing2 punya pusing ada beberapa kerepek2 tu mcm made in Indonesia yang juga mudah didapati di Tawau... Tapi si Bunga2 tak berapa nak mau beli pun...cuma Melur ada beli Petai..Katanya murah...Oh ya ka...d KK mungkin org tak berapa nak makan petai jadi mahal ler..RM8 sekilo...biar betull. Tulip n Melur Jr memang tak tahu makan petai so memang tak tahu menahu...

Wah! banyak kain...Masing2 beli kain utk diri sendiri, mak, adik2, dan juga bibik...Buat pa beli kain? Sempat ka jahit wahai Bunga2? Beli kain utk Raya Haji..he he he...Tulip beli utk mak. Kain perfume ni Tulip tak jumpa lagi d tempat makcik or KK so belilah. Bila dah satu org beli, yg lain pun beli...he he he nasib baik boria corak ja...warna lain2..


Jalan2 d jln masjid India...sesak ba... risau gak klu terpisah.. Buat kali pertama nampak bunga yg org India buat kalun tu...cantik.....
+- 12.30 Balik Hotel...utk urusan peribadi n agenda masing2.... he he he..
-Penulis; Tulip

0 comments

Iklan......

Amazing Autistic

 


Blogger Template By LawnyDesigns