Sunday, April 4, 2010


Akal ku belum buntu cuma...
Selama mana lagi harus aku menunggu...
Sekuat mana lagi usaha ku...
Setabah mana lagi tabah ku...
Sesabar mana lagi sabar ku...

Atau...
Masih ada lagi silap ku..
Atau
Masih ada lagi belum aku lakukan...
Atau
Masih ada lagi yang tertinggal...
Atau
Huaarghhh....

Dua bulan lagi dah semester 2...
Memandankan benda maujud pun belum lepas.....
Ini kan mengenal nombor....

April sudah tiba...
Seabjad huruf pun belum kenal....
Jangankan seabjad huruf.....
Kencing pun dalam seluar....

Sayang2 ku............andai ada pilihan lain...
Cikgu masih berpegang dengan pilihan ini...
Naluri tidak sekejam bisikan ghaib...
Aku pasti dengan pilihan ini...
Sayang2 ku...
Andai masih ada yg kurang..
Maafkan cikgu...
cikgu masih byk untuk dipelajari..
pelajari ilmu EQ, SQ....
Semoga CINTA ini kita serasi merasakan.

Ya Allah.....
Ampunkan aku...
andai masih ada liang2 diserata rezeki yang telah ku garap...
Sayang2 Ku...
Halal kan gaji ku..yang mungkin tidak sebanyak keringat harus ku usahakan utk mu.

6 comments:

anak said...

assalammualaikom...

kita hanya mampu berusaha.... mungkin dalam sejuta satu yang bersinar...

April 7, 2010 at 1:49 AM
syimah85 said...

betul..sy pn serba salah ni..murid cuma 2 org..tp tingkah laku murid pun sy masih x mampu kawal...kdg2 rs nk give up..terus terang, sy seorg yg sukar jatuhkan air mata..tp bila berdepn dgn situasi sekrg, rs mcm x mampu nk tahan air mata ni drp jatuh..tp stkat ni sy msih mmpu bertahan..dan sy harap akan terus mampu bertahan..

April 11, 2010 at 11:28 AM
qaseh mas said...

Salam Cikgu
semoga Allah memebrikan kita kesabaran dan ketabahan dalam menjalankan tugas dan amanah ini.
Kita berusaha semampu kita dan sebaiknya...Allah maha mengetahui betapa banyaknya airmata yang telah tumpah,peluh yang bercucuran dan masa yang dikorbankan dan sesekali wang yang dicurahkan..
Allah ada di sisi kita,insyaAllah

April 11, 2010 at 2:24 PM
ari said...

Anak;
Waalaikum salam WBT
Semoga kekuatan minda dan fizikal masih bersama ku.....kecerdasan emosi juga harus sentiasa ada....itu yang harus saya usahakan dan usahakan juga...
Terima Kasih atas sokongan.

April 11, 2010 at 9:10 PM
ari said...

Syimah-
Terima Kasih atas perkongsian ini.
2 org....ambil peluang ini utk belajar..belajar ttg anak2 ini... saya dah nak masuk enam org yg majoritinya umur 5 thn.
Memang mencabar... terkadang sy kelihatan seperti termanguh...seperti mengkhayal...seperti org yg tak tahu nak melakukan apa lagi......sebenarnya saya cuba melihat apalah nasib mereka ini...sejauh mana lagi mereka boleh pergi...sekuat mana lagi saya boleh bertahan....byknya lagi perkara utk sy lakukan...masa tdk mencukupi...adeh...
Apapun saya tetap gembirakan hati.... bermain dgn mereka.berlagak seperti kanak2... sedikit membantu mengurangkan kerisauan...

April 11, 2010 at 9:19 PM
ari said...

Qaseh Mas..
Terima Kasih atas sokongan...
Semoga yang ikhlas itu datang terlebih dulu dalam apa jua kita lakukan... terima kasih sekali lagi..

April 11, 2010 at 9:44 PM

Iklan......

Amazing Autistic

 


Blogger Template By LawnyDesigns