Sunday, November 23, 2008

Bahagian Pendidikan Khas


Daripada Jabatan Pendidikan Khas ditukar kepada Bahagian Pendidikan Khas? Baru malam ini terperasan perubahan ni.. itupun setelah menjelajah ke Forum yg disediakan... Surat terakhir dari 'JPK' pada 10 November 2009 yang saya terima masih menggunakan Letter Head JPK so, saya masih sangkakan 'JPK' adalah masih JPK..
Entry ini cuma untuk berkongsi pengetahuan kepada kawan - kawan yang belum tahu.. untuk memudahkan urusan kelak. dan juga sedikit jawapan kepada beberapa persoalan dan perkara mudah tapi sepertinya disukarkan. Mungkin kerana perubahan ini punca apa yang kami alami sekarang.. Apa nak jadi.......pelaksana sistem yang sangat sistematik..
Selaras denga Misi dan Visi... marilah kita bersama - sama membina kemerlangan insan istimewa kegemilangan bersama.
Pengurusan Tertinggi Bahagian Pendidikan Khas 2008


http://apps2.emoe.gov.my/jpkhas/index.php?option=com_content&view=article&id=78:pengurusantertinggi&catid=42:so&Itemid=105

1 comment:

bionic ear said...

Struktur Bahagian Pendidikan Khas selalu berubah. Pegawai bertukar,sekarang pun dah ada menteri baru. Yang tak berubah ialah servisnya. Masih di takuk lama.Masih mementingkan prosedur berbanding keperluan pelajar. Bilangan pelajar pekak di aliran perdana semakin meningkat selaras dengan teknologi cochlear implant di Malaysia. Namun keperluan pelajar-pelajar ini terabai. Mana dia guru resos,bagaimana dengan penggunaan fm sistem, mana dia pelaksanaan ILP dan mengapa semua terapis-terapis pertuturan kementerian `lari` dari kementerian sendiri.Jika adalah sesiapa yang prihatin akan nasib anak-anak kami.tolonglah jawab soalan-soalan ini.

Pentaksiran Murid Berkeperluan Khas

 Pentaksiran.